vrijdag 17 juni 2016

{ TE LANG GELEDEN }

Eigenlijk schaam ik me er wel een beetje voor.. Van het geld wat ik voor mijn verjaardag mocht ontvangen heb ik máánden terug al heerlijk tussen allerlei quiltlapjes geshopt. En met succes! In de winkel van Aztec Rose vond ik een Charm Pack met mooie rood/roze en bruin/beige stofjes van Moda. 'Cinnamon Spice' heet het. Zie je het rechts op de foto staan?


Heel veel maanden dáár weer voor kocht ik bij Ellen (Ellie's Quilplace) al het patroon voor de 'Hyacinth's Flower Garden'-quilt. Eén en één is twee, dus aan de slag zou je zeggen.. Ware het niet (zoals jullie inmiddels weten) dat mijn naaimachine niet meer de diensten bewees die ik van haar gewend was. Dussss...

Nu is de machine weer helemaal opgepoetst en klaar voor gebruik. Hoe leuk om er dan dit quilt mee in elkaar te gaan zetten? In gedachten zie ik het werk al boven mijn werkplek hangen..  ;o)


Laat ik eerst maar eens beginnen met het borduren van de 'middenstip'. Een vrolijke dame, zacht leunend tegen haar tuinhekje, omringt door prachtige bloemen, bijen en vergezeld van haar liefste kat. Hmmm... she reminds me of someone..

Welk handwerk ligt er bij jou binnen handbereik? Of ben je niet zo'n knutselaar...  ;o)

11 opmerkingen:

  1. Ik heb nog twee t-shirts en een vest geknipt liggen. Alleen liet mijn lockmachine het gisteren afweten. Ik heb een oudje, die eigenlijk nog heel goed is, maar nu toch een keertje nagekeken moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er ligt al maanden een breizak met haakkatoen naast me. Ik zou vlinders en bloemen gaan haken voor mijn moeder. Voor ik patroontjes kon uitzoeken overleed ze vrij plotseling, ze was al 90, kreeg een zware bronchitus en op de medicijnen reageerde ze niet goed en eigenlijk gaf ze het op, mede omdat al snel duidelijk werd dat zelfstandig wonen waarschijnlijk niet meer zou kunnen. We hebben er vrede mee dat het geen lijdensweg is geworden en het zo snel ging, het is goed.

    Ik wilde de knutseldingen dan maar voor mezelf gaan maken, maar het was toch nog wat beladen om eraan te beginnen.

    Jou blogje wijst me er nu op dat ik er nu aan moet beginnen, dank je voor de boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, wat een prachtige quilt zal dat gaan worden. Wat een mooi patroon en prachtige lapjes! Niet overwogen om het met de hand te gaan doen?
    Bij mij ligt er een kussen binnen handbereik waarvan ik de gehaakte voorkant op een net in elkaar genaaid kussen aan het naaien ben. Dit gaat het beste met de hand, maar pfff....wat een klus. En verder nog 2 haak-wip's ;-)
    Quilt ze!!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een breiwerkje liggen, maar ik ben niet zo'n knutselaar, dus ik denk dat het er nog erg lang zal liggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben bezig met een kussen voor een neefje wat op zich zelf gaat wonen. De deken voor op de bank heb ik al klaar. Het is de golfjesdeken in wit zwart grijs. Een kussen in grijs en wit heb ik al klaar, de zwart met witte ben ik nog mee bezig. En er ligt nog een poncho te wachten op het laatste stukje haakwerk. En dan wil ik weer eens achter de naaimachine. De middelste wil graag een jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn breiwerk ligt voor me, dit keer eenvoudig, een sjaal voor bij een muts, die ik gisteren gebreid heb

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat is het toch fijn om weer eens zo'n blogje van je te lezen. 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt vast héél mooi!! Fijn dat je naaimachine weer gebruiksklaar is.
    Bij mij ligt de deken die ik voor mijn zoon aan het haken was weer binnen handbereik. Destijds zat hij binnen 4 dagen weer thuis, nu waagt hij binnenkort weer de sprong. Ik sleep mijn haakwerk overal mee naar toe en hoop zo met elke keer een paar toeren, de deken binnen afzienbare tijd af te maken. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je naaimachientje het weer doet, lekker bezig zijn met deze mooie lapjes is pure ontspanning.
    Ik ben net begonnen met een omslagdoek te breien, lekker straks voor de herfst als de houtkachel nog niet aan gaat maar de avonden al wat killer worden. Vond dit patroon (Skoosh) trouwens op een heel leuk blog.....:P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De dame doet me heel sterk aan mijn schoonmoeder denken ( die je helaas net niet meer hebt mee mogen maken).
    Handwerken lukt om een of andere reden even niet.
    Ik hoop maar dat het snel weer terug komt.
    Ik vond er altijd zo'n rust en troost bij.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen